10 ЈУНИ (ПЕТОК), 20:00 ч.

НОСАРИ: НЕПОСТОЈАНА ВЕЧНОСТ

(Nosari no shima / Nosari: Impermanent Eternity/のさりの島)

Игран филм, Јапонија

2021, 129 мин., колор, ДЦП

 

Режија: Тацуја Јамамото (Tatsuya Yamamoto)

Сценарио: Тацуја Јамамото (Tatsuya Yamamoto)

Улоги: Кисецу Фуџивара, Чисако Хара (Kisetsu Fujiwara, Chisako Hara)

 

Млад измамник талка низ земјата, им се јавува на постари луѓе кои живеат сами, велејќи им „Бабо, јас сум“, ги лаже дека им е внук. Младичот талкајќи пристигнува во Амакуса, префектурата Кумамото, и ѝ се јавува на една стара жена која има музичка продавница со познатиот поздрав, и таа срдечно го прифаќа.

Измамникот секако наумил да ја измами старицата и да ѝ ги земе парите, но таа инсистира дека тој е нејзин внук. На крајот, непланирано, тие почнуваат да живеат заедно, а измамникот постепено почнува да се чувствува чудно удобно: почнува да се навикнува на пријателството со младите селани, на звуците и на пејзажот на Амакуса и на секојдневието со старата дама.

Авторот Тацуја Јамамото освои две номинации на националниот јапонски филмски фестивал Nippon Connection Japanese Film Festival 2021.

 

Возрасна категорија: за сите возрасти

Влезница: бесплатен влез

 

 

11 ЈУНИ (САБОТА), 21:00 ч.

НИЕ ПРАВИМЕ АНТИКВИТЕТИ

(Uso happyaku / We Make Antiques/嘘八百)

Игран филм, Јапонија

2018, 105 мин.,колор, ДЦП

Режија: Масахару Таке (Masaharu Take)

Сценарио: Шин Адачи (Shin Adachi)

Улоги: Киичи Накаи, Кураносуке Сасаки, Коган Ашиј (Kiichi Nakai, Kuranosuke Sasaki, Kogan Ashiy)

 

Сакаи е гратче во близина на брегот на Осака, познато по мечевите во минатото, а денес по квалитетните кујнски ножеви. Во градот живеат Норио, трговец со антиквитети, и Сасуке, кој е грнчар. Еден ден, пред нив ќе се појави Сен Но Рикју, церемонијал-мајстор за чај од XVIII век…

Филмот на Таке во 2018 беше на програмата на Јапонскиот филмски фестивал во Торонто, Канада.

По успехот на филмот кај публиката, во 2020 година авторскиот и актерскиот тим го сними продолжението НИЕ ПРАВИМЕ АНТИКВИТЕТИ! РАНДЕВУ ВО КЈОТО (Usohappyaku Kyomachi Rowaiyaru / We Make Antiques! Kyoto Rendezvous)

 

Возрасна категорија: за сите возрасти

Влезница: бесплатен влез

 

 

12 ЈУНИ (НЕДЕЛА), 21:00 ч.  

БУДЕН

(Awake/ アウェイク)

Игран филм, Јапонија

2020, 119 мин., колор, ДЦП

Режија: Ацухиро Јамада (Atsuhiro Yamada)

Сценарио:  Ацухиро Јамада (Atsuhiro Yamada)

Улоги: Ријо Јошизава, Рјуја Вакаба, Мотоки Очијаи, Фумика Баба, Џунја Кавашима, Кана Мориј (Ryo Yoshizawa, Ryuya Wakaba, Motoki Ochiai, Fumika Baba, Jun’ya Kawashima, Kanna Moriy)

 

Еичи (Јошизава) сакаше да стане врвен шоги играч и посетува тренинг-центар за шоги играчи управуван од Јапонската шоги асоцијација. Во тренинг центарот не може да го победи Рику (Вакаба), кој е исклучително талентиран во играта, и Еичи на крајот се откажува да стане шоги играч.

За да живее понормален живот, се запишува на факултет. Бидејќи поголемиот дел од времето го поминувал играјќи шоги, тешко му е да се прилагоди на животот во кампусот. Тој нема пријатели на училиште. Еден ден, Еичи наидува на шоги компјутерска програма базирана на вештачка интелигенција. Компјутерската програма е покреативна и посилна отколку што очекува. Ова го буди интересот на Еичи за компјутерско програмирање, конкретно за шоги игрите.

Започнува да го посетува истражувачкиот центар за вештачка интелигенција и се среќава со еден постар студент Исоно (Очијаи). Учи за компјутерско програмирање од него и си поставува нова цел  сега сака да создаде врвна шоги компјутерска програма. Неколку години подоцна, Еичи победува на натпревар за компјутерски шоги игри, и добива барање да игра против Рику…

 

Возрасна категорија: за сите возрасти

Влезница: бесплатен влез

 

 

13 ЈУНИ (ПОНЕДЕЛНИК), 21:00 ч.

ПО ЗАЈДИСОНЦЕ

(Yuhi no Ato / After the sunset/夕陽のあと)

Игран филм, Јапонија

2019, 133 мин., колор, ДЦП

Режија: Мичио Кошикава (Michio Koshikawa)

Сценарио: Уреха Шимада (Ureha Shimada)

Улоги: Шихори Канџија, Махо Јамада, Масару Нагаи, Това Мацубара, Мидори Киучи (Shihori Kanjiya, Maho Yamada, Masaru Nagai, Towa Matsubara, Midori Kiuchi)

 

Во еден мал крајбрежен град во близина на Нагашима, релативно нормалниот живот за малата заедница се менува кога Акане ќе се досели од Токио. Таа работи во ресторанот на пристаништето. Акане станува популарна меѓу луѓето, но таа речиси и да не зборува за себе.

Во меѓувреме Сацуки, родена и израсната во Нагашима, и нејзиниот сопруг Јуичи, сакаат да го посвојат седумгодишниот син Това. Со нив живее и свекрвата Мие. Додека ја поминуваат процедурата за посвојување, дознаваат дека Това како бебе било оставено во интернет кафе во Токио пред 7 години. Неговата биолошка мајка поради тоа е осудена на 1 година затворска казна и 3 години условно. Клопчето полека се одмотува: биолошката мајка на Това е Акане…

 

Возрасна категорија: за сите возрасти

Влезница: бесплатен влез

 

 

14 ЈУНИ (ВТОРНИК), 21:00 ч.  

МИЕЊЕ КОСКИ

(Senkotsu / Born Bone Born/洗骨)

Игран филм, Јапонија

2018, 11 мин., колор, ДЦП

Режија: Тошијуки Теруја-Гори (Toshiyuki Teruya  a.k.a. Gori-san)

Сценарио: Тошијуки Теруја-Гори (Toshiyuki Teruya)

Улоги: Еиџи Окуда, Мичитака Цуцуи, Ајаме Мисаки (Eiji Okuda, Michitaka Tsutsui, Ayame Misaki)

 

Сместен на Агуни, остров 60 километри северозападно од Наха, главниот град на Окинава, филмот ги запознава гледачите со малку познатиот погребен ритуал на Окинава. Четири години по смртта на Емико, нејзиното семејство повторно се обединува за да учествува на церемонијата „сенкоцу“ (senkotsu – миење коски) во нејзин спомен.

По нејзината смрт, нејзиниот сопруг станал алкохоличар, а нејзината ќерка е бремена и се соочува со животот како самохрана мајка. Ништо не било лесно за семејството откако починала Емико, но сега тие се принудени да се справуваат не само со личните проблеми, туку и со меѓусебните недоразбирања…

МИЕЊЕ КОСКИ истовремено вознемирувачки и потресен филм, прекрасно чуден и универзално човечки. Заснован на краткиот филм РОДЕН, КОСКА, БЛАГОДЕТ (born, bone, boon) на Теруја Тошијуки, попознат и под авторскиот псевдоним Гори (познат и како актер во јапонската кинематографија), филмот од меланхолична приказна вешто се трансформира во комична драма за недостатоците на семејството и како тие секогаш ќе бидат тука за вас на крајот – дури и ако најблиските роднини треба да се влечат, макар и да клоцаат и врескаат.

 

Возрасна категорија: за сите возрасти

Влезница: бесплатен влез

 

 

15 ЈУНИ (СРЕДА), 19:00 ч.

СЕКОЈ ДЕН Е ДОБАР ДЕН
(Nichinichi kore kôjitsu / Every Day A Good Day/
日日是好日)
Игран филм, Јапонија

2018, 100 мин., колор, ДЦП
Режија: Тацуши Омори (Tatsushi Omori)
Сценарио: Тацуши Омори (Tatsushi Omori)
Улоги: Хару Куроки, Кирин Кики, Микако Табе, Шинго Цуруми (Haru Kuroki, Kirin Kiki, Mikako Tabe, Shingo Tsurumi)

 

Норико е студент на универзитет. По препорака на нејзината мајка, Норико започнува да присуствува на традиционалната јапонска церемонија на чај во близина на нејзината куќа, со нејзиниот братучед Мичико. На тие церемонии на чај, Норико е подучувана од наставникот Такеда. Норико го стекнува искуството на церемонијата на чај во својот живот, искуство толку потребно за неа, во моментите на тага или среќа…
СЕКОЈ ДЕН Е ДОБАР ДЕН е базиран врз есејот на Норико Моришита (Noriko Morishita) од 2002 година – кој го анализира филозофскиот дух на овој сегмент од јапонската традиција. Јапонскиот израз „日々是好日“ („nichinichi kore koujitsu“), или „секој ден е добар ден“ – е зен израз што се користи во популарниот социјален момент на „церемонијата на чај“, што е многу повеќе од просто испивање топол (или студен) напиток од разни видови билки…

 

Возрасна категорија: за сите возрасти
Влезница: бесплатен влез

 

15 ЈУНИ (СРЕДА), 21:00 ч.

ГУСТО ПЛЕТЕНО (КОГА НАВИСТИНА ЌЕ ПЛЕТАТ)

(Karera ga honki de amu toki wa / Close-Knit/ 彼らが本気で編むときは、)

2017, 127 мин., колор, ДЦП

Режија: Наоко Огигами (Naoko Ogigami)

Сценарио: Наоко Огигами (Naoko Ogigami)

Улоги: Ринка Какихара, Рие Мимура, Кента Киритани, Тома Икута (Rinka Kakihara, Rie Mimura, Kenta Kiritani, Toma Ikuta)

 

Единаесетгодишното девојче Томо (Какихара) живее со мајка си Хироми (Мимура). Хироми решава да се откаже од неа и го напушта нивниот дом. Заради негрижата од нејзината мајка, Томо е сосема сама, па го посетува домот на нејзиниот вујко Макио (Киритани) и на неговата убава девојка Ринко (Икута), која е транс жена (родена како маж, а сега работи како негувателка во дом за стари лица). Томо е малку збунет од ситуацијата, но тие почнуваат да живеат како семејство.

Заедно се справуваат со задачата да сплетат 108 посебни надежи и соништа на Ринко, како плетење еден по еден бод…

Филмот на авторката Огигами ја доби наградата „Teddy Jury Award“ на фестивалот Берлинале 2017 (награда што ја доделува ЛГБТ заедницата), потоа наградите на Filmfest homochrom; Интернационалниот филмски фестивал во Хелсинки (Финска); LesGaiCineMad, Madrid International LGBT Film Festival; New York Asian Film Festival; QCinema International Film Festival; Queer Lisboa – Festival Internacional de Cinema Queer; Интернационалните филмски фестивали во Тел Авив (Израел) и Udine Far East Film Festival, а забележа номинации за награди и на Czech Gay and Lesbian Film Festival, Faro Island Film Festival…

 

Возрасна категорија: 14 години  

Влезница: бесплатен влез

 

 

 

 

 

НУ ЦЕНТАР ЗА КУЛТУРА – БИТОЛА

 

16 ЈУНИ  (ЧЕТВРТОК), 20:00 ч.

НОСАРИ: НЕПОСТОЈАНА ВЕЧНОСТ

(Nosari no shima / Nosari: Impermanent Eternity/のさりの島)

Игран филм, Јапонија

2021, 129 мин., колор, ДЦП

Режија: Тацуја Јамамото (Tatsuya Yamamoto)

Сценарио: Тацуја Јамамото (Tatsuya Yamamoto)

Улоги: Кисецу Фуџивара, Чисако Хара (Kisetsu Fujiwara, Chisako Hara)

 

Млад измамник талка низ земјата, им се јавува на постари луѓе кои живеат сами, велејќи им „Бабо, јас сум“, ги лаже дека им е внук. Младичот талкајќи пристигнува во Амакуса, префектурата Кумамото, и ѝ се јавува на една стара жена која има музичка продавница со познатиот поздрав, и таа срдечно го прифаќа.

Измамникот секако наумил да ја измами старицата и да ѝ ги земе парите, но таа инсистира дека тој е нејзин внук. На крајот, непланирано, тие почнуваат да живеат заедно, а измамникот постепено почнува да се чувствува чудно удобно: почнува да се навикнува на пријателството со младите селани, на звуците и на пејзажот на Амакуса и на секојдневието со старата дама.

Авторот Тацуја Јамамото освои две номинации на националниот јапонски филмски фестивал Nippon Connection Japanese Film Festival 2021.

 

Возрасна категорија: за сите возрасти

Влезница: бесплатен влез

 

 

17 ЈУНИ (ПЕТОК), 20:00 ч.

НИЕ ПРАВИМЕ АНТИКВИТЕТИ

(Uso happyaku / We Make Antiques/嘘八百)

Игран филм, Јапонија

2018, 105 мин.,колор, ДЦП

Режија: Масахару Таке (Masaharu Take)

Сценарио: Шин Адачи (Shin Adachi)

Улоги: Киичи Накаи, Кураносуке Сасаки, Коган Ашиј (Kiichi Nakai, Kuranosuke Sasaki, Kogan Ashiy)

 

Сакаи е гратче во близина на брегот на Осака, познато по мечевите во минатото, а денес по квалитетните кујнски ножеви. Во градот живеат Норио, трговец со антиквитети, и Сасуке, кој е грнчар. Еден ден, пред нив ќе се појави Сен Но Рикју, церемонијал-мајстор за чај од XVIII век…

Филмот на Таке во 2018 беше на програмата на Јапонскиот филмски фестивал во Торонто, Канада.

По успехот на филмот кај публиката, во 2020 година авторскиот и актерскиот тим го сними продолжението НИЕ ПРАВИМЕ АНТИКВИТЕТИ! РАНДЕВУ ВО КЈОТО (Usohappyaku Kyomachi Rowaiyaru / We Make Antiques! Kyoto Rendezvous)

 

Возрасна категорија: за сите возрасти

Влезница: бесплатен влез